22 February 2011

Dengan Sekali Lafaz

(Dengan nama allah yang maha pemurah lagi maha penyayang)

Disaat aku terjatuh,
Disaat aku kehilangan arah tujuku,
Disaat aku menanggis
Dan disaat aku terumbang - ambing mencari
siapa kah aku",
Ketika itu aku Mencari Mu,
Ketika itu aku Mengadu padamu,
Ketika itu aku menggangkat tangan,
Meminta simpati,memohon belas kasihan,
Memohon padamu....
Diberi jalan mencari Siapa Aku",
Ya Allah ,Ya Rahman, Ya Rahim
Dan ketika itu Kau berikan aku
Beribu rahmat,Beribu petunjuk
Kau berikan Kepada aku...
Ketenangan dalam Kesengsaraan
Aku bersyukur kepadamu
kerana kau masih memperkenan kan
Doaku....
Dan doa yang menggiringi aku disaat dan ketika itu
Maka aku mengucapkan dan melafazkannya

AYATUL KURSI

Bismillaah ar-Rahman ar-Raheem
Allahu la illaha illa hu
Wal Hayyul Qayyum
La te huzuhu sinetun wala nawmun
Lahu ma fissemawati wa ma fil'ardi
Men thallathiy yeshfe'u indehu illa biznih
Ya'lemu ma beyne eydiyhim
wa ma halfehum
wa la yuhiytune
bishey'in min ilmihi
illa bima sha-a wasia kursiyyuhu semavati wal'ard
Wa la yeuduhu hifzuhuma wa hu wal aliy ul aziym
Saddaqallah hul Azim


Terjemahan ayattul kursi:

"Allah tiada Tuhan melainkan Dia Yang Hidup kekal lagi terus menerus mengurus makhluk Nya,tidak mengantuk dan tidak tidur.Kepunyaan Nya apa yang ada di langit dan di bumi.Siapakah yang dapat memberi syafaat disisi Allah tanpa izin Nya?Allah mengetahui apa-apa yang di hadapan mereka dan di belakang mereka, dan mereka tidak mengetahui apa-apa dari ilmu Allah melainkan apa yang dikendaki Nya.Kursi Allah meliputi langit dan bumi.Dan Allah tidak merasa berat memelihara keduanya, dan allah Maha Tinggi lagi Maha Besar."

Maka berguguran air mataku,
maka begitu kerdilnya aku disisimu,ya Allah
menghitung segala naif dan hinanya aku,
dengan seribu rahmat yang kau berikan kepada aku,
jiwaku begitu tenang bila dengan sekali lafaz aku membacanya,
Surah Ayatul kursi
subhanallah,
subhanallah,
subhanallah,



p/s Ya Allah turunkan lah malaikat kepadaku untuk mengiringi aku didalam suka dan duka..supaya aku takkan lupa diatas jalan kebenaranmu ya allah...amin

No comments: