22 December 2011

Diari 31 - Waktu Yang Mengizinkan



Disini sebentar mungkin
mengerah keringat rindu yang lama dipendam
mengertikan -
mengiakan -
mahukan sebenarnya apa yang telah lama dihilang
dihumban entah kemana 

Terkial-kial mencari kata kunci
perlukan sedikit keajaiban
tolonglah ...

Oh sungguh ingin berkata benar
tak tipu.. rindukan disaat dulu
cuma jika diberi waktu yang mengizinkan
kembali disaat lalu
manisnya kenangan yang tercipta
walau berdarah terluka
tetap manis untuk dikenang..

Tutupkan mata
biar jiwa bersuara..
untuk dimengertikan 
untuk dunia tahu
rindu itu ada
sentiasa ada...dan tetap ada

walau bukan berpijak dialam nyata..
jaga diri
jaga maruah
bila lagi wajah sepi ini tiada lagi
menghiasai warna kehidupan kalian

** senyum

25 October 2011

Diari 30 - Sekembali Nya Nanti



Sudah berulat kalau dibiarkan
sudah reput tulang temulang jika tidak dipandang
sudah bersawang jika ditinggalkan
sukar nak digambarkan
mengigil bila akal dan fikiran
tidak disagat
bagai mesin kelapa ..
tidak diperah
bagaikan blander ..
bagaikan disalai atas bara api
menitis setitik demi setitik jus-jus 
yang mengiurkan 
bila melihat anak tekak penuh seksi menelannya
arghhhhhhhhh......
macam nikmatnya rasa

Inginkan kembalinya disini
meluahkan sumpah seranah
bukan cerita indah
bukan cerita kosong
bukan juga cinta mati

Ingin kembalinya  disini
mengembalikan spiritual hati mati
mencari setiap semangat cinta kudus
yang hampir diusung pergi

Disini sekembalinya diri
akan berasa tenang
akan berasa bahagia
akan memperolehi titik -titik pelangi
sedikit terubat hati
yang entah siapa peduli

masih tersenyum gigih
bila esok masih ada nyawa
yang diberi...

ya aku kembali lagi disini....


07 October 2011

Diari 29 - Terhenti Disini

susah dalam mencari sebuah erti
cuba juga memahami sebuah erti
masih berdiri kaku disetiap perhentian
masih mencari jawapan tersimpul mati
dan ikatan terhenti disini


biarkan aku bernafas
walau hanya sesaat merasai
sudah memadai

27 September 2011

Diari 29 - Mau Kata Apa..

Kisah dikedai kopi
eh kiah tue tak pandai jaga laki
tue sebab laki dia kawin lagi..

Tentang gadis malang/bodoh
kerana serah kesucian pada kekasih hati
last-last perut membusung
kekasih entah mana cabut lari..

Mau kata apa ya...
apa yang mau dikatakan sebenarnya
boleh aku kata
aku mau berbicara pasal ko..
yang aku rindukan ko..

Entah apa lagi nak dicaci maki disini
entah apa nak dimuntahkan
segala isi hati..

Entah apa yang berserabut dalam tin kosong ini..
wadefakkkkk....ni weiii

Apa ya ?
mau katakan rindu
ahh ! sudahla
dah tak lalu nak mengatakan
muak..muak..muak...

Mau kata apa ya..
sudah lama kau aku tunggu
duduk dibirai tirai besi
sambil menghiris hati
nanggis tak henti-henti
bodoh lah kau ini...

Mau kata apa ya..
hari-hari pandang hp mati
mana kau pergi...
sehari suntuk tunggu
naik lesu mata memandang cermin hp
pujuk hati

pergi mati lah kau
walhal weiiii rindu gila baban ni...

Mau kata apa ya...
entah...sudah mati akal
sebab tak pernah dimengertikan
sebab tak pernah ada port kot dalam hati..
sebab bukan test kau kot?
arghhh sudah la...
tak nak main tarik tali dengan ko lagi
sakittt ...

So berhenti disini
untuk mau katakan apa -apa pada dia..
lain kali cuba nasib lagi
mana tau kali ini menjadi
 
-- pernah kah aku mengalah selama ini...
tunggu....tunggu dan terus tunggu
pasti ada habuannya jugakkan..

16 September 2011

Diari 28 - Hujan Itu Menanggis

Hujan turun lagi
membasahi bumi
begitu juga diri
membasahi pipi

mungkin..
hujan itu menanggis ?
Teriak pada alam
supaya dimengerti..

Mungkin..
Diri itu menanggis ?
Kerana telah disakiti
oleh kekasih-kekasih
mati kerana cinta
telah dikhianati

hujan itu menanggis
turun lebat membasahi diri
menyambut tanpa
sekaki payung
mesrakah kita nanti..?

Aku berdiri
ditengah-tengah
pusaran bumi
bersama hujan
basah kuyup
tanpa disedari
diri menanggis
tanpa siapa ketahui
menangis lah diri
seperti hujan itu
menanggis
tanpa rasa malu..

-- rendu hati :(

Diari 27 - Ada Dosa Hari Ini

15 minit berlalu
terngiang-ngiang
setiap tutur bicara
yang terhambur
dari mulut besi
dari lidah besi
yang bisanya
boleh menghancurkan segala

Ada dosa hari ini
bukan berniat
sungguh menyesal
sungguh menyesal !
sungguh maafkan
semuanya

Difikirkan...
Semua dilakukan
hanya demi kebaikkan
mungkin ingin melihat
kau menjadi manusia
mungkin orang !

Lidah besi ini
mungkin menguris hati
mungkin berkecil hati
ada dosa hari ini
bertambah lagi
maafkan diri
kerana begini..

Bila kepercayaan
bila kesetian
bila pengorbanan
dipijak-pijak
disampah-sampahkan
ketidakwarasan akal
bagai dicucuk besi

Sukar untuk
melafazkan maaf
tapi hanya satu permintaan
mohon dimaafkan diri

* tangan tahan hati
bila ada dosa hari ini bertambah lagi

--air mata bercucuran membasahi pipi :(

15 September 2011

Diari 26 - Langit biru




Cantik !
ada langit biru..
Sejuk mata
sesalju danau hati

ingin rasa begitu
ingin rasa begini
macam langit biru
itu...

Ada awan
putih bersih
ada burung-burung
mengiringi
dan mewarni
langit biru
sumpah cantik !

Rasa itu bebas..
Sungguh
cuba pandang langit
tanpa paksa
senyum sendiri


** im free..with love :D

Diari 25 - Selamat pagi




Selamat pagi..
matahari menampakkan diri
terima kasih..
sudi menghangatkan
seisi penghuni bumi
indah nya alam
bila sinaranmu
menerangi hati-hati
yang dingin beku
dimalam dan subuh hari


selamat pagi..
Moga jalanan
kehidupan kami
hari -hari meniti
indah seperti kamu
walau terpalit
dosa-dosa semalam
walau ternoda
kekasih-kekasih mati
masih tersenyum..

selamat pagi..
Penghuni -penghuni
bumi....

14 September 2011

Diari 24 - Jahat




Alahai...
Mau ucapkan apa ya '
mau dijabat tangan..
ucapkan terima kasih..
mau ditepuk bahu
agar kau rasa bangga --

Jahat ...
Apa yang sudah dilakukan...
hingga saat ini
bermain-main
berpusing ligat
dibenak tempurung kepala
gilanya..

Jahat kah ...?
Kerana merogol jiwamu
kerana dengan rakusnya
ingin memiliki cintamu
kerana telah
membogelkan satu persatu
isi hatimu

Bila diri dihakimi
bila diri di dakwa
bila diri di pertuduhkan
tanpa saksi
tanpa bukti
menghukum
tanpa layak
bersuara,
tanpa dapat
mempertahankan
maruah diri

LOSER...

Jahat dimata
tidak mengapa
sudah biasa
jahat dizahir
diri merela
jahat dibatin
malapetaka sengsara...

Mati....
Bagai digantung
tanpa bertali
tanpa siapa ketahui
terkubur
dibilik sepi...

Jahat nya kerana..
Cuba memiliki
cinta dalam dirimu..

* ia adalah kurniaan tuhan..tiada siapa dapat menghalang kehadirannya,cinta ditakdirkan bukan miliknya -

12 August 2011

Diari 22 - Satu Permintaan




  
Mau dibaringkan jasad ini di lebuh raya
biar hancur berkecai digilis 
dan sisa-sisa otaknya hancur berselerakan dijalanan
kau mahu kongsi rasa itu bersama aku ?

Mau disula perasaan ini
supaya sakit dan nyilu nya menjadi santapan harian aku
kau mahu nikmati nya bersama-sama aku ?

Mau dikerat-kerat 18 kali hati ini
dan dirobek-robek jantungnya supaya tak bernadi pilu
semoga arus merah mengalir deras mengantikan airmataku
boleh kau tolong aku ?

Satu Permintaan aku --

Sila pergi dari sini
aku bukan sesiapa bagi kau
dan kau bukan sesiapa bagi aku..

** jangan sakiti ia lagi jika hanya kesakitan yang akan diberikan...

22 July 2011

Diari 21 - Dibiarkan Lemah





Menghijau kembali kemaafan insan
bermandikan hari pasrah sentiasa
sepatah sepi ada menahan
melafazkan ketika diri bersyukur
perasaan memutarkan takdir diri
terjadi ketentuan bersama hati
terakhir barulah dapat tabah
kekuatan sempat sahabat pulih
dibiarkan seperti lemah jua

Dibiarkan bayangan lemah semangat
cebisan detik bersama suci
terbina waktu meredah segalanya
sekuntum memori gersang
tersurat
terpisah kita mengutip ketentuan
tersembunyi indah warna tersirat

Dibiarkan berulang lemah
pengalaman
bertemu lagi melentuk pilu
termanggu lagi ketika masih pulang
kehidupan mencampurkan rahsia
hambar..

Diari 20 - Utusan

 
-Maaf-


Itu semua kata-kata pujangga
dari bibir yang kusam
yang terus membisik shahdu
bagai pohon ditiup bayu
khabarkan pada sekian alam


-Maaf-


tidak terduga dari satu persinggahan
merubahkan segala isi alam
seluas lautan usah cuba diduga
namun terus cuba menyelami
tetapi tertewas jiwa tidak serupa

- Maaf-


Satu lilin sehening malam
tewas dipermulaan sedangkan jalan luas terbentang
baru kini sedari
bukan mudah melewati
sememang bersalah kerana tidak mengerti

-Maaf-
semua diluar kemampuan
sudah dihadap memandang cermin diri
terserlah sudah cela kedaifan
mengerti bukan lawan musuh


-susun sepuluh jari-


Jika diri mati terus menyepi
hanya perutusan doa akan melewati 
sebagai rindu dan sayang menggantikan diri..
kebahagian akan terus hakiki
jika saling memperingati walau telah mati
mungkin suata hari nanti
sembuh lah luka dan kembali ceria..

-Maaf semua-

18 July 2011

Diari 19 - Tuhan



Tuhan  
mohon khilaf sebal 
suluhan jalanan didepan hari

Tuhan
mohon khilaf yang hina 
keselamatan dan kesihatan dihari yang mendatang

Tuhan
mohon khilaf yang kerdil ini 
diampunkan dosa yang tak terhitung sejak lahir lagi

Tuhan
tangan khilaf yang kusam menadah padamu
menagih simpati buat diri yang tak layak Kau pandang ini

Tuhan 
bantulah khilaf 
permudahkan segala dugaan yang menduga diri
biarpun lemah utuskan malaikat peniup semangat diri

Tuhan
bantulah khilaf 
supaya tidak terlewat untuk dibawa bekalan disana nanti..
mohon Padamu yang hakiki
yang menjaga arash kursi
siang dan malam dan
langit dan bumi--

-sujud padamu-

Diari 18 - Pejuang Berani Mati





Kepala bagai dihentak batu 
hati bagai di sagat-sagat menjadi debu
mulut bagai dijahit -jahit dengan penuh nikmat
tertutup rapat bagaikan selamanya tidak dapat bersuara

Dia patung lilin kesayangan yang dihenyak-henyak
dia juga boneka tempat melepaskan rasa laknat 
dia juga adik-adik yang kamu sepak terajang
dia juga  ibu yang kamu caci maki

Dia juga ayah yang dianggap pengemis
dia juga anjing  berkurap dan berkudis 
dia juga pelacur yang paling disanjung tinggi diletakkan ditelapak kaki
dia juga bangsat bila ego mendatang
dia juga sial bila amarah mengunung

Semuanya kau pandang jijik
semuanya kau perlekehkan..
semuanya salah dimata

Kau bagaikan tuhan .."

Bagaikan malaikat atib dan ratib
menulis segala kebaikan dan kejahatan
bagaikan mungkar dan nangkir
melaksanakan setiap perintah hukuman''

Kerana itu dirinya di pijak dan diperlekahkah dimata hanya kerana
dia seorang pejuang !!!!

Pejuang yang bodoh kerana dia adalah pencinta yang tegar
pejuang yang tuli kerana dia adalah pencinta yang tak pernah jemu mengejar
tentang sesuatu''
Pejuang yang taksub tentang agongnya CINTA
pejuang yang berani mati  kerana dia sanggup menerima semuanya kerana sebuah nama 
yang bernama CINTA..

Sampai bila ''
dan
Jauh sekali untuk dihargai....
jauh sekali untuk merasai
dan
sampai bila--'
harus percaya
  sebuah kisah dogeng
yang menjadi realiti
yang berakhir dengan kebahagian

...............

turutkan dan tunjukan
buatnya...

-loser-

05 July 2011

Diari 17 - Dakwat Merah



Dakwat merah....
ku coretkan dibingkai dedaun biru
menjadi kan lembaran kisah berdarah
cinta si daun dedalu


Dakwat merah
menghiasi lakaran tanah yang gersang
yang tiada kunjungan air mata lagi
untuk menjanjikan kehadirannya
memberikan harapan pada si daun dedalu

Dakwat merah
titik nokhtah didada dedaun biru
tidak bergerak walau satu persoalan
tidak bergerak walau beribu pertanyaan
tidak bergerak walau berjuta teka teki
tidak bergerak halus bagai dirancang
kaku si daun dedalu disitu
tanpa siapa ketahui .....

Bicara itu tidak kedengaran
suara itu mati dipersimpangan
meluah tak mungkin dapat  membuat difahami
diam itu baik untuk dimengerti
sefahami diri...


p/s tidak mampu nak meluahkan segalanya demi menjaga hati semua pihak..diam demi sebuah kebahagaian...

04 July 2011

Diari 16 - Rindu lagi




Rindu lagi pada bulan
rindu lagi pada bintang
rindu lagi  pada awan
rindu lagi pada angin
rindu lagi pada matahari

Rindu tidak berkesudahan
rindu tidak bertepian
bukan ngomongan kosong
rindu itu jelas
wahai sekalian alam
aku seru kau...
sampaikan kepada mereka

Biar mereka tahu 
biar mereka rasai
rindu itu
sekali ia melanda seperti hujan...
membasahi bumi

Diari 15 - Merindukan semalam

Jauh merenung entah sampai kemana
melihat sekilas di air 
melihat bayang-bayang semalam
entah mengapa sendu beradu
merindukan cerita semalam

Bahagia jiwa
walau pun tidak memiliki
hanya melihat sebuah kebahagian dari mereka
cerita mereka
tawa mereka
duka mereka
walaupun bukan tuk sesiapa
walhal bahagia melaluinya

Dari kejauhan 
doa diutuskan buat sang mereka
jaga hati,
jaga diri,
disini hanya akan sentiasa memerhati
sehingga saat diam mati..

Diari 14 - Sebelum terlewat

Dijilat
diludah
sudah biasa'

diteranjang
ditelanjang
mainan suka-suka'

bodoh
tuli
sial
pelacur
siualan dibibirnya'

Mana maruah diri
Ini Kuala lumpur 
sayang...
semua tolak ketepi
Kau yg rugi..

Mana ?
maruah diri...!!!
kau bukan orang kota
kau yang lahir didesa
diasuh dengan budi bicara dan agama

Jangan terpedaya dengan janji dusta
plastik semata-mata
semuanya mainan anak-anak kota
untuk memuaskan nafsu serakah semata-mata'
simpan baik2 pesan cikgu
dengar baik2 petikan suara ibu
Pandanglah wajah ayah
sandang maruah diri itu
Hanya setitik nila rosak susu sebelanga
semuanya akan terasa..

berdiri disini
mengalas satu amanah yang sebesar gunung terpikul dibahu
menjadi harapan muka-muka tua disana
keringat siang dan malam mendokanmu
siang dan malam
demi kamu yang membawa diri dikota
tanpa sesiapa ..
hanya mahu melihat kau jadi manusia
kebanggaan orang tuamu..

mana..mana..mana dia ?
kau sudah lupa..
kah semua nya...
kau hanyut dengan wang ringgit yang tak seberapa
kau lalai dalam pelukan mereka
kau bersilih ganti bertukar pasangan
seperti kau menukar baju..
kau lalai dengan harta dunia

sayang....sayang....sayang....
kau dah jadi orang bandar sekarang
aku lupa...kau orang kl kan..

kau lupa pada amanah yang dipertanggungjawabkan
oleh muka-muka tua
yang menanti di muka pintu
menunggu sebuah harapan
segunung dilangit..

jalan masih ada terbentang luas dimata
kembalilah sebelum  terlewat
sebelum muka-muka tua menutupi matanya
dan pintu taubat masih terbuka

SELAGI ADA KEMAHUAN DISITU ADA JALAN


p/s jahanamkan diri kepada kebinasaan adalah perkara biasa bagimu ..jangan jahanamkan harapan dan impian orang tua ..maka tak selamatlah hidupmu nanti sayang....

02 June 2011

Diari 13 - Binatang Itu Ibuku !

  Hati sedih
 Sayu mungkin
Hendak menanggis pun tak berguna lagi
Kerana perkara sudah berlaku

Pertama sekali ingin kulihat
adalah wajah ibu dan ayahku
manisnya panggilan buat orang tua ku
-mungkin umi
-mungkin waliq
-mungkin mama
-mungkin baba
yang akan ku panggil nanti

Aku ingin melihat wajah ibuku
yang telah 9 purnama aku bersamanya
mengendong aku kesana kemari

Aku ingin melihat dunia..
setelah 9 bulan aku didalam jasadnya
yang gelap gelita
Tapi aku bahagia bila disana
seperti syurga..

 aku sedih
aku menangis
aku tak berdaya

kau tak pedulikan aku ibu..!
kau tak pandang wajah aku pun ibu
kau tak peluk cium aku pun ibu
dan tiada laungan azan ditelinga aku..kedengaran

ALLAHHUAKBAR..
ALLAHHUAKBAR... 
mana ?
mana ?
dia ayah...

oh-
aku menangis
semoga kau berbelas kasihan dengan aku
aku menangis
semoga kau melihat aku dengan kasih sayang
aku menangis semahu aku
semoga kau tak campakkan aku kebawah
tak campak aku di sungai
-di longkangan
-di longgokkan sampah
-di atas jalan...
-bukan untuk digigit anjing
-bukan untuk dihurung semut
-bukan dibuat santapan si gagak
oh.......ibu

aku bukan sampah ibu
aku anakmu
anakmu...

aku takut ibu !
aku takut..
mengigil tubuh kecilku

Oh tuhan !
dengarkan...aku
adakah ini perjanjian antara aku dan KAU yang maha esa
Boleh kah aku undur balik setiap kata sumpah aku kepada Kau Ya allah
undurkan ya allah..

Kini
tak bersuara lagi
tak terdengar pun tangisan pekik tadi
Ibuku
ANGKARA  "BINATANG"
Itu ibuku...
binatang itu ibuku...!
kini tubuhku diatas jalan
berendam dengan darah merah
ditemani 'uri'yg menjadi teman sepermainan
sewaktu dulu.. 


kaku
biru
senyap
sepi
gelap
wajah ibu tak kelihatan lagi...

Ampun kan aku ibu
ya allah ampun kan dosa ibuku
aku pergi dulu...
ibu....

*tersentuh hati bila membaca harian metro hari ini...ANGKARA BINATANG ITU IBUKU...


31 May 2011

Diari 12 - Jari

Jari ini...
Menceritakan 1001 kisah suka duka
lolongan suara yang tak pernah kedengaran
iaitu dari suara hati..

Jari ini...
Menceritakan betapa goyahnya hati manusia
membabi buta membuat sesuatu keputusan
maka hancurnya iman didada...

Jari ini...
adalah akal kepada setiap perbuatan yang tak pernah dikesali

Jari ini...
adalah nafsu serakah yang bertali arus mengikut setiap telunjuk kata hati

Jari ini...
Adalah minda kepada setiap kemusnahan bagaikan dicucuk besi-besi tajam

Oh "..
Jari ini
Jari ini
Jari ini
Jangan sayang
Jangan sekali lupa diri..

Jari ini 
Meminta
Agar apa yang ditaip satu-satu
Apa yang disampaikan ini
Menjadi suluhan jalanan..
Bukan makian
Bukan sumpahan suara-suara longkangan

Jari ini mahukan ia"
Jika salah
Tuntunlah ia
Jika jatuh
Bangunkan lah ia
Jika luka
Balutkan lah ia
Jika sunyi
Hiburkan lah ia
Jika alpa
Ingatilah ia
 
*kerana dia adalah aku,kau,dan dia..satu hati,satu jasad, satu nyawa ...
 
Hanya kerana jari itu tak sanggup binasa
Maka tiada titik hitam
Maka tiada tanda seru
Maka tiada tanda soalan
Teruskan tanpa..

noktah !

Diari 11 - Jangan Pernah Berhenti

Jauh bukan melupakan
Hilang tak bermakna meninggalkan
Diam tak bermakna tidak suka
Benci tak bermakna bermusuh
Marah itu tanda sayang...

Cukup buat di mengerti
Cukup buat  di fahami
Cukup buat diri tidak menggila..

Semua yang dirancang 
tidak semua nya akan menjadi

*peringatan buat diri ..

tidak perlu ketawa
tidak perlu mendabik dada
kerana ia baru bermula..

Hati manusia seperti bawang
Hanya dengan satu sentuhan
Kupasan demi kupasan
Ia mampu mengalirkan air mata..
Rapuh nya hati..
Tidak perlu 
Diracik-racik, ditumbuk-tumbuk
Atau dicincang-cincang sampai lumat
Untuk membuat hati menangis

Mengerti apa maunya hati
Jangan sesekali tangisi 
Seperti menghadap orang mati
Meraung ,meratapi seperti akal sudah mati

Suara kecil 
Berteriak...

Jangan pernah berhenti..."
Jangan pernah berhenti..."
Dan jangan pernah berhenti..."

*tanpa disedari terasa hangat dipipi..

Jalani lah hidup seperti sediakala
Terus melihat kedepan
Satu kehilangan tidak bermakna
seperti mati akan menjemputmu
Seperti malaikat maut menghampirimu..
Tidak perlu disesali..
Masih berpeluang perbaiki diri

Carilah dan terus berlari
Singgah la ke destinasi seterusnya
Jika hati menginginkan ia..
Jadi berhenti !
Disitu pasti tercipta kehidupan 
Buat harga diri...

24 May 2011

Diari - 14 Jangan Bersedih

Duhai hatiku
kerana jiwaku masih ada untukmu
jangan bersedih
duhai cintaku
kerana asaku masih bersamamu

Janganlah kau bersedih hati.. jika
kau disakiti..
dicerca..
dihina..
di perbodohkan..
diperlekehkan.."
dan tak dihargai

Kerana masih ada yang dekat padamu
yang tak pernah jemu
Maha melindungimu..
Maha mengasihimu..
Maha menyanyangimu..
dan Maha pengampun..
dan sentiasa membuka pintu HATINYA untukmu
la "tafzan"...jangan bersedih
kerana allah sentiasa bersamamu duhai hati
bangunlah dari kehinaan
dari kejelikkan dirimu
demi meneruskan langkah kehidupan
demi diri mu sendiri

tawamu sendiri
tangismu sendiri
biar..biar..biarlah begini
kerana tak sanggup dihina lagi..
tak ingin mengemis cinta dan pengorbanan..darimu
Kupujuk hati ini..
Kurayu hati ini
Supaya janganlah bersedih..
dengan apa yang hati ini lalui..
Kerana semua ini adalah dugaan darinya...

p/s hatiku milikmu tuhan

Diari 6 - Cermin Hatiku

Remuk berdarah hatiku
melihat kau cermin hatiku
jasad ku beratapkan langit bertiangkan bumi
Rohaniku berada dipusaran bumi

Kotak hati ku tak lena lagi
Mengenangkan dia sicinta mati
Apa lagi yang ada pada cermin hatiku

Sudah ku campak kau jauh-jauh 
Ke pelusok dunia paling sepi
Supaya kau tidak aku jejaki

Dan harus dingat..!!
Aku bukan boneka
Permainan bagi kamu..


Aku mampu

 Hidup dan berlari tanpa cermin hatiku
Tanpa menoleh kebelakang..
Ingin menuju kehadapan
Walaupun akan tersungkur layu

Dan kau
Cermin hatiku !!!


***Aku tersenyum ...


Kerana kesungguhan aku melupakanmu

P/s jaga diri kamu..itu pesanku...

23 May 2011

Diari 10 - Bangunlah

bisakan..
 bagaimana ?

Jatuh rebah mencium bumi
bangunlah
bangunlah 
bangunlah
kembali..

Tersungkur lagi ?
bangun lah..
masih berdayakan lagi ?
percaya jalan didepan setia menanti

kau tak sendiri
gah kan diri
bangunlah
bangunlah
bangunlah
berdiri...

terperonyok muka menyembam kebumi
buat kali ini
nafas berhenti
mata terkatup rapi
bibir tiada senyum lagi
jasad menyejuk sepi

Jasad tidak bangun lagi
berbaring beralaskan akar bumi
sunyi malam hari
bintang tak kelihatan lagi
bulan seakan merajuk hati
angin tak bertiup sepoi2 lagi
embun menitip dijasad sepi

kau dah mengaku kalah?
janganlah 
janganlah
janganlah
begini..

cuba menjadi gagah kembali
jangan dipaksa untuk menangis

kejam
zalim
menyerah begini
simpan kekuatan diri
pekak kan telinga dengan longkagan kata mereka
apa dikisah dengan cakap2 mereka
bukan !
bukan !
dan harus diingat
bukan .....!
mereka yang memberi sesuap nasi
yang membesarkan kau
yang menyusui kau..
kasih sayang jauh sekali..

bangunlah
kerana aku perempuan gila
menyeru semangat kau
kerana aku adalah kau...
darah yang mengalir dalam tubuhmu
kita kongsi bersama..

bangunlah
sayang..
bangunlah
bangunlah 
kau

aku seru....! !

semangatku
jiwaku
yang satu...


20 May 2011

Diari 8 - Duhai Rintihan Jiwa Mati

Duhai hati
Duhai jiwa
Kini relung hati ingin berbicara
Ingin dilaungkan
Sejuta kata sejuta rasa
Semesta alam menjadi saksi
Dengarkan
Rintihan jiwa mati..

Duhai angin
Duhai ombak
Aku ingin bercerita
Segala luahan rasa
Terpendam dan ternoda

Duhai bulan
Duhai bintang
Jangan kau hilang dipandangan
Kau lah segala tempat
Mengadu suka dan duka

Duhai awan
Duhai mentari
padamu ku lukiskan
Wajah kekasih
Agar bisa ditatap
Bila rindu dan kasih bertamu

Duhai semesta alam mengertikan dikau
Sesungguh hati akan bertambah tenang
Bila rasa ini tidak pernah dibuang
Senang untuk berbicara
Senang untuk di-mengertikan

Dan aku bukan manusia sempurna
Dalam menempuh kehidupan hari-hari
Agar kesedihan tidak kelihatan dibibir wajah lesi
Biar hanya diri mengerti..

Diari 7 -Bila Kewarasan Menghampiri

Detik waktu dan suratan
Siapa yang tahu ? ?
Mencari cahayanya dalam bayang kegelapan 
Mungkin ? ?
Dalam kehancuran

Bila kewarasan menghampiri

Akal
Hati
Nafsu

Bagaikan dirasuk syaitan dan iblis ! ! !

Bila jalan sudah dibentangkan
Satu jasad berdiri kaku
Bagaikan termanggu-manggu ingin membuat pilihan...

Jalan mana harus dituju ? ?
Barat kah ?
Selatan kah ?
Timur kah ?
Atau  
Utara ?

Dan bila kewarasan memimpin diri 
Hanya jalan yang satu
Pandangan yang kabur
Kecil mata melihat nya
Sayup-sayup mata memastikan jalanan itu
Oh jahilnya diri
Atau aku sudah dibuang jauh...

Ohhhh....mungkin tersesat nanti kan ?
Wahai tuhan yang Esa
Kirimkan Malaikat yang mengiringi jalanan ku 
Buka lah minda kewarasan ku
Jangan aku tersesat lagi
Bantu khilaf ini ya....

Aku mahu
Aku ingin

10 May 2011

Diari 5 - Dengarkan Bicaraku

"Dibunuh perasaan ini
Bila tiada yang mengerti
Maka luka berdarah seribu penyeksaan
Digemggam lumat setiap kesakitan itu
Biar menjadi abu..
Mengertikah kau siang dan malamku ?
Apa mau ku
Dan apa kata hatiku...
Salah kah aku ?

Dengarkan bicaraku.....

Hanya baik baik saja 
Itu mau ku..

Mengeluh dibirai langit...
Moga mengerti apa bisikan ku

Diari 4 - Gila Itu Seni

Mereka hidup dalam dunia persepsinya sendiri
Punya  versi kebenaran sendiri
Yang menurut orang waras tidak sesuai dengan realiti

Orang gila adalah orang bahagia ???
Bahagialah sangattttttttt....damm ha ha
Jangan disoal hati
Melingkop nanti....

Hidup  diantara manusia yang mengaku waras
mereka menghakimi aku dengan sebutan gila..

-Gila kentang '
-Gila angau '
-Gila betik '
-Gila budak Yang terbalik ....itu gila asyikkk ..mak suka nok
 
 ha ha ha

Nasib baik aku tak mengila
Atau punyai penyakit anjing gila ?
Awas jika aku begitu
Wad tanjung rambutan lah rumah baru ku yang sekian lama
di dambakan...
Bukan lagi bilik sepi....

Padahal mereka tak sedar mereka lebih gila
mereka bilang aku gila seperti tak berpakaian
Berbogel jalan-jalan di kota raya..
cilaka lol...
Sumpah laknat !!
Apakah maksudnya nih..
masuk air aku dibuatnya....

Hei... kamu yang melakukan nya sama gila dengan ku
Tak pernah sadar kamu sama gilanya seperti aku
jadi kita adalah sama..
Punyai kewarasan dalam gila

Aku hanya lah khayalan jiwa
Aku hanya manusia yang sentiasa mencari jalan
Tiada sesiapa mengelilingi
Tiada siapa temani..
Mengejari bayangan sendiri..
Hanya bayang singgah memberi harga diri..

Gila itu berseni....
Lepas sudah...telanjang
Senyum..mengaburi mata sekeliling
Akal dan hati
Semua tertinggal
Hidup dalam diri...

08 May 2011

Diari 3 - Coretan Buku 555 Si Gila

" Tersenyum dia si orang gila

 Melihat coretan buku 555 sebentar tadi, 

Akalnya mati "

Parah sambil menyedut asap mati

Mata merah stim sendiri ...

Orang gila ini hilangkan kesedihan ditusuk hati

Apa sudah jadi ?

 Alamak !!

Takkan layan sepi sebegini

Rosak ...rosak...rosak

Makin dipujuk hati makin menjadi-jadi..

Hanya Kerana dugaan hati

Datangnya dari yang maha esa

Hanya untuk menguji

Si bangkai yang bernyawa ini

Tapi aku suka begini....

Jalannya yang dipilih adalah kemusnahan

Maka neraka jahanam yang tersedia rapi

Arghh !!!!!! Sedihkan...

Pesanan dari SIMOTIVASI

 Sendiri cari pasal 
 
Sendiri cari nahas

Ko tanggung la sendiri

Alahai ....Kejam tol dia ni...

Diari 2 - Aku Bebas

" Hujan renyai membasahi kotak hati

Bukan aku menanggis ?

Tapi jeritan batin aku bernyanyi

Apakah natijahnya kini..

Suara garau tidak kendengaran lagi

Hanya pekikan suara yang mengusai kotak hati

Tak bisa menjerit sepuas hati

Demi menjaga air muka sendiri..

Dalam kegelapan malam

Hanya ditemani bilik sepi..

Ditemani pelali yang setia disisi

Dan yang sedia memahami

Wah....hebatnya perasaan ini !!

Sendiri diawangan seperti dunia ini aku yang takluki

Dalam sayup-sayup subuh dingin malam  

Sendiri  tertidur lagi..

dalam benak hati--

Aku bebas"

Mati !

07 May 2011

Diari 1 -Bila Syaiton Mengatasi Kesabaran

      "Dirasuk amuk kegelisahan ...  
 terjerit pekit kegilaan meniti kegelapan
dan ruang hati yang kekosongan
terasa hati nak mengarut dan mencarut aishh...
celaka !!

Malam ini
entah dimana kesabaran
yang telah disemai dari kecil
yang diasuh agama yang cukup sempurna
berdosa pada ibu !
prinsip yang diamanahkan buat diri
terperonyok ditepi

Malu pada ibu,
malu pada tuhan..
masih tak sedar diri
salahkan jasad yang bernyawa ini

Aku ada akal
tapi aku dungu..
guna lutut yang tak berfungsi
ah !!!! jahil sekali

Cepatla sedar diri..
masih ada jalan didepan hari
jawapannya bukan mati tapi harga diri ..."

06 May 2011

Nota Buat Ibu " Selamat Hari Ibu

HAPPY MOTHER'S DAY I LOVE U IBU *nanggis kenang laku diri sendiri

"Buat manusia yang masih diuntung diberi Tuhan peluang.Usah sisihkan hadirnya perempuan indah yang darjatnya selepas jitu.Cinta seorang insan selepas Tuhan.hargai perempuan suci ini seagung boleh.Moga tidak sesal dikemudian masa..!

****

"Ibu tak pandai muka buku,ibu juga tak pandai nak berblog seperti aku, jadi aku luahkan disini kerana aku takut untuk meluahkan didepan ibu..Keji sungguh aku sebagai anakmu ! aku mohon maafkan aku kerana hidupku banyak menyusahkanmu,juga tak mampu membalas semua jasa2mu atas membesarkanku..aku anak DERHAKA..!aku mohon ..padamu berkat doa siang dan malammu selalu mengiringiku kehidupanku..doamu itulah melindungi aku dari kemurkaan allah..

****

Ibu Ingin ku katakan disini aku amat menyanyangimu dan berterima kasih kerana telah membesarkan aku dengan kasih dan sayangmu..Sesungguh nya aku egois ingin meluahkan dihadapanmu...Maafkan aku..SELAMAT HARI IBU AKU DOAKAN IBU PANJANG UMUR DAN MURAH REZEKI dan aku mohon pada ilahi jangan kau ambil nyawanya...kerana aku masih memerlukannya disisi untuk menemani aku dan doamu...

****

**Ayat ini aku copy  dari NOTA BUAT IBU Sempena Hari Ibu nanti...Nota ini akan kuselit kan dibawah bantal seperti tahun2 yang lalu...* Berdebar-debar jantung ku

Sekian ,
Aku Budak pecah-

04 May 2011

Itu Wa Punya La !!!!!


Sejenak bersama perasaan yang membengkak...

Berbulu mata melihat ngenyah si gadis gedik mengada-ngada

Sudah la bergesel-gesel sama wa punya kabel

Wa jaga baik punya... wa punya kabel

Weiii gadis gedik u main-main jauh-jauh la...

kasi cari lain ok !!.....

ITU WA PUNYA LA !!!!

Hangin satu badan bila kau disinun...

Meluat...

Menyampah..

Berkuap-kuap..

Rasa nak memaki hamun si gedik..

Alahai....kabel wa pun satu ... manyak syok layan si gedik..

Ahhhhhh....ko pun sama 2 x 5 sepuluh

Mau jer aku ikat dan campak dalam gaung

Ko bley ? aku tak bley wat mcm tu pun..

Nanti wa punya kabel cabut lari

Mana nak dicarik lagi....

Hanya melepaskan batuk ditangga...

Cuma..

Ada mata pandang

Ada telinga dengar

Ada mulut tutup dan diam

(please keep quite...)

Dan..

Duduk diam2 di sinun

Sambil jeling-jeling pandang

Sambil mulut pekong terkunci seribu..



**Asal la jadi begini...

Suara Hati Mati...


Suara : Kenapa ni hati ?

Hati : Tiada apa-apa lah * suara' mood sedih

Suara : Ala cerita la kat aku hati..

Hati : * Diam membisu--

Suara : Hati..kau disakiti lagi ke tuk sekian kalinya..

Hati : Suara aku dah biasa begini..

Suara : Kenapa cinta jahat sama hati ?

Hati : Tak pe laa suara..dah nasib hati begini..

Suara : Tabahkan jiwamu ya hati..

Hati : Ya..!! * sambil memandang sepi--

Suara : Kenapa hati masih menunggu lagi ? cinta sering menyakiti ,mencaci,meninggal pergi,cinta tak sayangkan hati  lagi..

Hati : Suara ? ..hati cintakan dia tanpa balasan..

Suara : * pujuk hati ' tak sanggup melihat hati begini..

Hati : Biarkan cinta buat hati begini..

Saura : Sampai bila ?

Hati : Selagi nyawa dikandung badan--

Suara : * Termenung sendiri "

Hati : Hati senang begini..

Suara : Penantian yang tiada nilai harga diri..

Hati : Asalkan cinta bahagia ? 

Suara : Suara " sayangkan hati..

Hati : Suara' adalah nyawa hati

Suara : * diam

Hati : * Menanggis--

Suara : suara akan sentiasa menemani hati..

Hati : Ya hati tau..

Suara : Aku adalah cermin bagimu hati '

Hati : Ya dan aku adalah nadi bagimu suara'

Suara : Ya ..suara sentiasa memujuk hati ..

Hati : * tersenyum kembali--

Suara : Hati percayakan suara ?

Hati : Ya !!

Suara : Kalau hati gembira ..suara pun turut gembira..

Hati : Jom pergi..

Suara : Pergi mana ?

Hati : Mengadu pada maha pencipta..

Suara : Suara ' ikut sekali..moga tuhan makbulkan segala rintihan SUARA HATI MATI ini--


P/s Ajaklah hatimu berbicara jangan biarkan ia diam dan mati seperti aku..

27 April 2011

Biarkan Ia Kosong....Indahkan?


Mula terasa ...
Otak tiga suku ini mula kosong
Mempunyai jiwa yang mati semestinya juga rompong
Penglihatan mata kasar juga mula kabur
Begitu juga penglihatan mata hatiku gelap gulita
Arghhhh....mungkin saat itu kembali menjemputku

Biar ,
Biar ,
Musnah dijilat segala kesepian  ;
 Ingat jangan tinggal kan sisa walau sedikit pun ?

Datang lah ,
Datang lah ,
Tiada siapa yang kesah..
Tempat port kesukaan kau kan ?

Kosong ,
Kosong ,
Jiwa yang parah berdarah
Bernanah dan terus membusuk..
Ok kan begitu ?

kasihan ,
kasihan ,
Jangan pernah sekali..
Takut tak bisa berhenti mengharap
Mati aku !!

Ohhhhh ..keluh yang sepi
Pejam kan mata 
Kosongkan jiwa
Sepi seketika
Biarkan ia kosong ....Indah kan ?
Panorama sebegini...
perasaan begini hanya tuk yang sering dilukai...
Hebat kan ??

** jiwa tin kosong sering begini..  -,- !!

21 April 2011

Menikam Rindu




kirimkan padaku
Sebilah pisau yang tajam
Agar rindu yang mendera ini
Dapat ku tikam" ..



I  M.I.S.S  U
 -,-"


** aku rindukan geng-geng nakal dan sengget ketika ini yang sentiasa menemaniku saat sepi...