24 May 2011

Diari 6 - Cermin Hatiku

Remuk berdarah hatiku
melihat kau cermin hatiku
jasad ku beratapkan langit bertiangkan bumi
Rohaniku berada dipusaran bumi

Kotak hati ku tak lena lagi
Mengenangkan dia sicinta mati
Apa lagi yang ada pada cermin hatiku

Sudah ku campak kau jauh-jauh 
Ke pelusok dunia paling sepi
Supaya kau tidak aku jejaki

Dan harus dingat..!!
Aku bukan boneka
Permainan bagi kamu..


Aku mampu

 Hidup dan berlari tanpa cermin hatiku
Tanpa menoleh kebelakang..
Ingin menuju kehadapan
Walaupun akan tersungkur layu

Dan kau
Cermin hatiku !!!


***Aku tersenyum ...


Kerana kesungguhan aku melupakanmu

P/s jaga diri kamu..itu pesanku...

1 comment:

Anonymous said...

jalan hidup kita selalu bersilang...
tetapi tak akan bersatu...
sedarkah kamu tntang itoo...
aku slu ada diantara persimpangan itu...
hanya mampu melihat...
perjalanan kamu agar kamu di pimpin oleh kebahagiaan
yg mmg milik kamoo..
dan aku...hnya melihat...
tidak boleh mengapai apa yg dihajat...
sbb aku tau...perjalanan kita
tetap jua bersilang..tp xkan bersatu...
maafkan aku...


tamu kamoo...