21 February 2011

Takdirku

Seluas lautan yang bergelora
takkan sama dengan sengsara yang aku lalui..

Mungkin ini takdirku
aku mengalah,
aku akur,
aku pasrah,
aku redha......

Untuk menangis???
sudah la.....
hentikan..
walau air mata darah sekalipun kau menangis
takdir tetap sama..
tak terubah sedikit pun...

Takdirku..
Bisa melumpuhkan seluruh ragaku
boleh menghancurkan segala anganku
tapi....
aku tak begitu..
aku masih mampu berkata..
mungkin ini ujian darinya
kerana......
aku percaya takdirku
juga akan berubah suatu hari nanti..
allah itu tidak kejam....
allah itu tidak zalim...
pasti suatu hari nanti....
ada yang terbaik
buat aku..
itu pasti....
mengharap yang terbaik....
dari aku sang kudus...

p/s..setiap apa yang baik semuanya datang dari allah s.w.t...maka yang buruk datang dari diri sendiri...jangalah aku menzalimi diri sendiri kerana takdir yang telah tertulis untuk diri ini....ya allah ampun kan lah aku......yang kudus ini....

No comments: