28 March 2011

Dunia Akhir Zaman


Dunia 
Sungguh tak elok rupa parasmu
Sungguh naif
sungguh compang camping
Sungguh ngeri,buruk,terperonyok..
Berbumbungkan langit beralaskan bumi-
Bercahaya kan mentol2 usang
Bernafas dengan kepulan-kepulan asap
Yang menyumbat setiap rekahan-rekahan bumi
Seluruh alam sedang menanggis
Meratapi,melolong ,berteriakan
Memohon simpati pada yang esa...
Wahai dunia Kau menaggiskah waktu ini..Aku melihat kau sekarang dunia
Jauh disudut hati kecilku
Kau dan aku akan binasa
Tidak lama lagi..
Jauh dari pandangan mata ku ini
Kau dan aku
Akan kembali menemuinya-
Bisakah kau bertahan sedikit lagi
bagi aku peluang untuk aku
menghambakan diri pada penciptaku-
Dunia
Kacau bilau
Berantakan
Amarah yang meluap-luap
Dunia telah memberi amaran
Tidak tertanggung lagi,
Tidak terpikul lagi 
Dengan kekejaman dan dosa yang kami lakukan
Maka Kau memberontak lagi
Supaya manusia yang kerdil ini
sedar diri dan insafi diri......
Tapi mereka dan aku leka
Apa yang menimpamu
Apa yang telah mencabulimu
Kami pandang sebelah mata
Tak cukup buat mereka dan aku insaf...
Dunia yang kasian....

Dunia sudah Merajuk hati
Dunia sudah menghampiri
Dunia takkan mengasihani
Dunia takkan menunggu lagi
Dunia..kita

DUNIA AKHIR ZAMAN

** kedatagannya tidak diundang sesiapa..tapi kiamat dan mati itu pasti..

No comments: