07 April 2011

Aku Tak Bodoh


Bodohkah aku ?
Bodohkah mereka ?
Aku tidak seperti mereka
Tapi aku boleh berpura-pura

Matahari hilang
Tiada menampakkan seri
Tapi aku punya cahaya
Untuk menuntun setiap langkah kakiku ini

Tapi aku masih bersenang-senangan
Aku fikir aku bodoh ??
Atau mungkin lebih senang aku begini

Berfikir bahawa aku hanya ingin bahagia
Walau hanya itu adalah halunisasiku saja
Yang aku reka cipta sendiri--

Hatiku pecah
Tapi aku punya ilusi
Bantu aku melupakan
Kesakitan ini

Aku ada dunia khayalan yang aku cipta sendiri
Bagaikan berada disyurga sendiri
Tetapi itulah neraka bagiku--
Bagaikan berada diawanan
Tetapi itu adalah bilik kosongku saja

Memiliki dunia khayalan
Terasa indah sekali

Sinaran terik matahari
Membuat aku terjaga dari tidur
Membuat aku ingin pergi
Membawa jiwa ku yang begitu murah

Ini adalah hal yang telah dipelajari

Doakan aku--
Menenangkan diri
Yang telah membakar diri

Bangunkan lah aku.....
Sekali lagi
Untuk menghadapi realiti..

**Aku tak bodoh...cuma kekadang nafsu yang mendorong aku jadi bodoh

No comments: