13 April 2011

Roh Yang Bertamu Dalam Mimpi


Jasad ku seperti bermusafir
Tapi tidak tahu mana hala tuju kakiku
Entah dimana untuk sekian kali '
Gelap gelita tiada nur cahaya yang menyinari..

Aku kusut,celaru mencari untuk keberapa puluh kali
Jalan pulang masih tegar untuk aku cari
Dimana aku kini ?
Tapi aku sedikit pun tidak gentar mengharungi..
Teraba-raba ,terkial-kial masih mencari '

Dalam kegelapan terkaku aku seminit
Bau ini ..bau ini dan bau ini..
Membuat jantung aku berhenti
Membuat aku terkaku--
Dia gadis yang pernah bermaharajalela menakluki hati ini
Wajah persis mayat hidup tak berdarah lagi
Siapakah tamu aku ini ?
Membuat aku ingin mengejari dalam kegelapan ini

Tamu ini ..tamu ini dan tamu ini
Membuat aku teus berlari ..
Tercari-cari mengejarmu tanpa henti
Jangan tinggal kan aku disini
Jika Kau tamu yang pernah ku kenali
Pamerkan diri didalam kegelapan ini--

Aku ingin mengenali siapa tamuku ini ?
Kenapa ia muncul saat aku sudah melupai..

Kini bau tamu ku tiada lagi...
Aku terbungkam disudut tiada berpenghujung lagi
Aku ingin tau siapakah tamuku ini..

Siapakah Roh yang bertamu dalam mimpi ku ini
Adakah pernah ku kenali  ;
Membuat aku rindu untuk bersua lagi...
Aku mohon muncul lah dalam mimpiku untuk sekiannya lagi--


p/s miss u beb!!!!

12 comments:

Anonymous said...

siapalah yg bertuah tu
sering ingin bertamu dalam mimpimu
tamu mu itu seorang yg pnh hadir
pnh hadir mgkin sesaat, sejenak dan seketika
memberi keindahan cinta
cinta???mgkin di panggil cinta
terpulang pd empunya hati itu
tamu yg lbh senaNG begini
mengiringimu melalui mimpi
mimpi yg akan kau kecapi
sntiasa indah tanpa rs resah


p/s: sayer...sayer tamu mu itooo :)

Aku budak poyos said...

terima kasih kerana sudi bertamu lagi disini..

mungkin yang pernah bernama kekasih hati
@ mungkin siempunya diri yang syok sendiri ingin dianggap kekasih hati..
yang pernah bertamu suatu ketika dulu yang sudi berkongsi itu dan ini...
bukan dalam realiti tapi memadai dalam fantasi mimpi...
membuat si perawan hati senyum sendiri..

ahaks...kamu kah?
yang pakai skirt kembang berwarna pink..hahahahaha

Anonymous said...

skirt kembang???kamu slu tersilap org...hihi...pejam mata tnya sm hati siapa sayer...slu bergelak ketawa bersama saat itoo...dulu...skang tidak lagi...

''mungkin siempunya diri yang syok sendiri ingin dianggap kekasih hati''aiyak!!!!kijam!!!sayer dtg bertamu disini hnya ingin melihat kamoo hepy, niat ikhlas beri comment dan membalas puisi tnpa minta balasan..cedih~~~

kamooo...kamoo pun pnh bertamu lam hati ini...jgn cb nafikan nya...
tamu ini hadir bukan paksaan sapa2...bukan juga minta balasan apa2...cm terpanggil krn dulu kamoo dan sayer pnh berkongsi cerita.itu je...

p/s: sayer tamu kamoo

Aku budak poyos said...

ala..maafkan sayer cuma ingin bergurau senda
tak sangka kamu berkecil hati..
jangan la sedih begini..kerana khilafku..

wahai siempunya diri..dari tutur katamu..membuat aku mengimbas kembali saat itu...menginggati siapa kamu..

mungkin aku mengenalimu..
aku takut tersalah membuat percaturan kerana ada juga insan selain kamu yang pernah jua bertamu dihatiku

adakah kamu sibunny yang cumel itoo..
(jangan lah berselindung lagi siap kamu???)

Anonymous said...

muehahahaha
tang cumel aku akui hihihihi
wah ramai sgh nama bertamu di hati...
tp aku sj yg terlebih berada disini..an..an..eh???
jd disini nama itoo tiada lg ya...
aku lbh senang mengunakan nama skrg
''Sayer tamu kamoo'' lain tmpat lain orgnya
lain caranya..mgkin berbeda sedikit...
mgkin lebih kpd diri sayer seadanya...
disini amat berbeza dr 'disana' caranya...
apapun terpulang kamoo nak menganggap sy aper...
tp sy peminat blog kamoo ;)

Aku budak poyos said...

yer sayer sudah mengenali kamu..
terima kasih kerana sudi menjadi peminat blog sayer...
sejujur nya sayer tau siapa kamu an..an..an..
hahahhaha...perkataan ini...menjadi trade mark kamu..
sila lah datang selalu bila jemu mengisi ruang hatimu...peace...

Anonymous said...

jemu??bukan istilah jemu
sbb selalu aku bertamu
klu jemu dr dulu aku sudah berlalu...
tp aku msh lg ada disitu...

Aku budak poyos said...

:)senyum...senyum..dan senyum....

Anonymous said...

aku ske bt kamoo tersenyum...:)

Aku budak poyos said...

itoo lah kamu....

Anonymous said...

lagu terbaru lam blog kamoo ini......


p/s: tamu kamoo

Aku budak poyos said...

*-*....