24 December 2010

Sepi Itu Indah

Benarkah sepi itu indah?...
Sepi itu telah lama bersama ku…
Dari dulu, kini dan ……..
Bila sepi itu menjenguk ku…
Aku berusaha menjadikan sepi itu indah…

Tapi hakikatnya…
Sepi itu kekosongan…
Sepi itu keseorangan…
Sepi itu kesunyian…
Sepi itu kemurungan…
Sepi itu kesedihan…
Sepi itu kedukaan…
Sepi itu kesakitan…
Sepi itu jauh dari insan dan…
Sepi itu jauh dari Tuhan…

sepi itu kdg2 mendamaikan..

ku tulis ini bukan untuk bercerita siapa aku yang sebenarnya..

namun..
aku sedar..
ada masanya aku harus mengalah dari dunia yang indah ini..
bertapa aku merindui seseorang..
namun aku tidak mampu suarakan..

kesibukan aku tidak bermakna di dalam hidupnya...

seminggu ni..
aku tidak mendapat rehat yang cukup..
dan tersangat sibuk..
namun hari2 ku masih mampu mengingati kamu berdua...

inilah kali pertama aku merasa kalah yang teramat sangat..
aku tidak meninggalakan dia..dan kamuu
aku juga tidak kan melukakan dia..dan kamuu
cuma aku ingin pergi seketika..
ingin ku tenangkan hatiku..
siapa aku yang sebenarnya...

aku bukan lah yang terbaik..

namun aku ingin menjadi yang terpilih.
aku gagal lagi..
bila kekalahan ini ku sandang..
aku benci kepada dia..dan kamuu
namun...

aku masih terlalu jauh untuk berkata demikian..
ku diamkan kembali..
di saat ku tulis apa luahan ku ini...
aku baru lepas habis kerja2 ku..
dan terima kasih..untuk kamu berdua
kerna kau membuatkan ku...hidup dalamm kenangan yg amat indah
tidak terfikir untuk ke arah itu lagi...

biarlah kulewati sisa2 hidupku
begini..dan terus begini...

p/s cinta ini akan kekal jika kau mencintai PENCIPTAMU....

No comments: