26 January 2011

Janji ku

Padamu,
dirinya,
dan dia,
Wahai Merpati putih..
Janjiku padamu..
Sudah ku laksanakan..
Jika kau Mengetahuinya..
segeralah tersenyum
Janganlah kau berduka lagi...
Kerana penawar mu...akan menemui dirimu
Merpati putih
Hatimu..kini
akan terbang bebas ke awanan biru
Bersama-sama impian dan cita-citamu
Wahai Merpati putih..
Buka lah matamu..bukalah matamu
Lihatlah cintamu sedang tersenyum kearahmu,
Kerana itulah Penawar yang kau cari selama ini
Agar bisa kau julang nanti...
Dan aku bisa merasakan dari jauh...
melihat dari alam ciptaanku
tentang hebatnya penyatuan dua jiwa
Aku percaya...kau akan tersenyum
Dan aku juga akan tersenyum
Kerana janjiku kepadamu..

p/s jika aku bisa membuat merpati itu tersenyum maka hilanglah segala sesak didada...kerana aku juga ingin tersenyum seperti merpati itu.....

1 comment:

scharieL said...

percayala, merpati itu sekarang sedang tersenyum bersama kebahagiaan
yang ia telah kecapi....wink2 ;)