07 January 2011

Suara Itu

Suara itu
sudah lama ku tak mendengarnya..
tergiang-ngiang ditelingaku
ku amati suara itu..
ahhhh!!!!.....mungkin khayalan aku saja

Suara itu
aku amat merindui suara itu
telah ku simpan didalam hati yang paling dalam
tak mungkin aku sudah melupainya ..

Suara itu
masih kedengaran lagi...mengapa kau datang 
siapakah empunya suara itu
bisakah aku mengingatinya lagi
arghhh!!!!aku tak mau mendengarnya lagi
egokah aku!!!!!!....
aku tak mampu melawan keinginan aku..
aku masih mencari-cari...suara itu...
aku kalah setiap kali aku mendengar akannya....
aku tewas.....

suara itu
bantulah aku..mendengarnya sekali lagi
jika aku diberi kesenyapan dunia buat sementara waktu
aku ingin  mendengarnya sekali lagi suara itu
ingin kudengar setiap bait-bait alunan suaranya..

Ya..aku bisa mendengarnya
kerana suara itu adalah kenangan yang
terindah dalam hidupku...
aku bisa mendengarnya...indahnya perasaan ku ketika ini

Dan..suara itu
sayup-sayup ku tak mendengarnya lagi
suara itu hilang didalam kamuss pendengaran ku
aku kehilangan suara itu lagi
biarlah ia berlalu pergi....bersama angin yang bertiup
pergilah kau...terbang bebas...

Akhirnya
Aku tak mendengar akan..suara itu lagi

No comments: