31 January 2011

Sampai Waktu Itu

Aku tak pernah berharap
Engkau menjadi yang terbaik
Engkau menjadi wira bila aku terkontang -kanting
Engkau menyanjung aku seperti aku seorang yang mulia..
Jika aku berharap..
Aku akan sakit,
Aku akan menangis ,
Aku akan mati,
Maka aku BERHENTI BERHARAP ..diam tanpa kata-kata
Jika aku masih lagi mempunyai hati
Aku akan lontar kan segala keburukan 
yang ada pada diri kau..
Aku akan buat semua mata didunia melihat
kau adalah manusia yang punya hati..
Aku bisa pertahankan siapa kau...
Dan Jika aku tidak lagi mempunyai hati
Kau akan terus binasa..seperti
Anjing kurap ..betapa jelik dan hinanya
Kau..waktu itu..
waktu itu aku hanya bisa melihat...
Aku tak bisa mempertahankan siapa kau
Kerana jiwa aku telah mati...
Akibat kerakusan yang telah engkau ciptakan untuk aku..
SAMPAI WAKTU ITU...
Maka aku tak pernah ingin berharap...
Engkau menjadi sesuatu..dan
Sesuatu yang boleh diharapkan..


p/s sudah acapkali  aku mengingati kepada kau,jika aku tidak bersuara suatu hari nanti,maka itu bukanlah salahku.

1 comment:

Si Tukang Karut said...

uits...bla..bla..bla...
thanks ea..
ed juga apa kurang nyer melotop..nyah...all the best ea...