11 January 2011

LORONG ITU

Lorong itu adalah AKU
menceritakan segala kisah kehidupan manusia
hinakah aku yang hidup dilorong itu
PERsetan' kepada mereka yang 
memandang hina kepada aku

Dilorong itu
Menemani setiap suka-duka,pahit,manis yang aku lalui
MEREKA?????? hahahahaha...
Hanya pandai bercakap
Hanya pandai menghina dan mencaci
Huh !!!!..MULUT LONGKANG'

Bangsatkah AKU !!! yang hidup dilorong itu??
Arghhh...aku tak perlu..
Mendengar semua kata-kata caci maki lagi
MEREKA hanya mengenali LORONG itu,
Perasaan aku !!!!! tiada siapa peduli ..bukan??

Bila aku melangkah keduniamu
Setiap perincian mata memandang aku
Jijikkah aku'''
Semua mengeluarkan suara-suara sumbang
Mengatakan kebodohan aku''
Keji sungguh MEREKA dari aku rupanya.....

Aku bisa hidup dILORONG  itu
Dan bukan diduniamu..
MEREKA bukan seperti penghuni dilorong itu
Walau mereka hina mereka tak pernah berpura-pura..

MEREKA bukan kisah tentang aku
Makan ku,pakaiku,sakitku,
AKU sendiri yang lalui bersama-sama penghuni diLORONG itu
Jika aku mati tanam saja jasadku..
Jika mayat ku tak ditemui..maka jasadku akan mereput di LORONG itu
AKU tak perlukan MEREKA
Untuk semua ini..

AKU tak minta semua ini terjadi padaku
YA !! mungkin aku silap mencatur perjalananku
Tuhan....
Ampunkan aku..bisakah aku kembali
Kepada jalanmu....ya ALLAH bantulah aku
Yang hina ini ....
....Peghuni LORONG seperti aku..!!

p/s  Bantulah Mereka Bukan Menghina Mereka..Kerana setiap Manusia Bukannya Sempurna

No comments: