13 January 2011

Salad Buah Naga Dan Nanas

Salam semua...
kalau nak cerita pasal makan semua sukakan,termasuk la juga aku,kerana makan pun menyukai akan aku juga i loke ittttttttt..okey disini aku nak berkongsi dengan kawan-kawan semua tentang makanan paling senang untuk dihidangkan dan mudah didapati bila kita dalam waktu kecemasan..maksud saya..waktu kita terima tetamu tanpa diundang atau pun kowangkan malas nak masak..aku dah tau dah kowangkan..semuanya nak ekspress..al maklum la kan.masa itu mencumburui kowang..dan mungkin kowang adalah golongan bisnes-bisnes punya orang..hakhakhak..just kidding...atau pun kowang memang tak reti memasak...hahaahha..jangan terasa ya.jadi disini aku ada makanan yang sihat tuk kowang exspecialy orang yang tengah berusaha nak diettt..memang sesuai sangat...memang mudah ,senang,cepat dimakan dihidangkan..okey hari ni aku nak perkenalkan 1 makanan iaitu tergolong dalam sayur-sayuran & buah-buahan...nak diketogerikan salad..aha semua taukan...jadi aku akan list kan cara-cara membuatnya dan bahan-bahan mudah nak membuatnya...lets go kita memcuba membuatnya...

Bahan-bahan :
1 biji buah naga
2 potong nanas
2biji bawang merah kecil
1 biji cili merah
1 biji cili hijau
5 sudu besar mayones (ikut citarasa anda ya)
1/2 sudu kecil lada hitam

Cara penyediaan :
Potong dadu/kiub buah naga dan nanas
Hiris halus bawang merah
Potong kecil cili merah dan cili hijau(bentuk kiub)
Masukakan mayones dan lada hitam (lada hitam hancurkan sedikit).Gaul rata
Hidangkan untuk 1 orang


gambar hanya ilustrasi saja kalau nak tengok sedap ker tak kowang cuba dulu ya..ngeee







Buah naga ataupun dikenali juga dengan Pitaya berasal dari negara-negara Amerika Latin.Khasiat buah naga antaranya mencegah penyakit kanser usus besar dan memeprcepatkan proses pembuangan air besar

3 comments:

Anonymous said...

ceh

daela said...

hahahahhaa...selamat berdiet ko yer nok..

Nur Fannsuri said...

sue ko nak kena cepuk ker....hahahha
aku tau ko jelouskan...